V dňoch 23. augusta až 7. septembra 2018 sme uskutočnili prípravu štyroch skupín výrobných operátorov-školiteľov v spoločnosti Freudenberg Filtration Technologies Slovensko, s.r.o. Prípravu sme zamerali na školiace schopnosti pri príprave nových zamestnancov výroby na konkrétne výrobné zariadenia.

Prípravu sme začali rolou a úlohami školiteľov – za čo pri svojej práci zodpovedajú, čím sa to hodnotí a aké nástroje na to majú k dispozícii.

Potom sme sa spoločne naučili rozpoznávať medzi vedomosťami, zručnosťami, skúsenosťami, postojmi a osobnostnými črtami a akým spôsobom ich treba na nových zamestnancov prenášať. Na základe toto si každý účastník pripravil zoznam, ktoré schopnosti na dané zariadenie potrebuje na zaškoľovaného zamestnanca preniesť a akým spôsobom.

Následne sme sa naučili, ako štruktúrovať najčastejšie typy rozhovorov so školenými zamestnancami – štartovací rozhovor pri prvom kontakte, priebežná spätná väzba pri zaškoľovaní, korigovanie neoptimálnych praktík zaškoľovaného, ale aj upozorňovací rozhovor pri jeho menšej disciplíne. Účastníci si jednotlivé rozhovory natrénovali v komunikačnom tréningu.

Účastníkov sme pripravili aj na typologickú rôznorodosť školených zamestnancov a ako svoj trénerský štýl danej osobnosti prispôsobiť.

V poslednom bloku sme školiteľov naučili, ako po zaškolení pripraviť pre vedúceho výrobnej linky správu o silných a slabších stránkach zaškoleného pracovníka na využitie pri riadení zaškoleného zamestnanca.

Citáty z odpovedí účastníkov pri záverečnom verbálnom hodnotení vzdelávania (hodnotiacu anketu si robil sám odberateľ):

  • „Naučili sme sa techniky rozhovorov so zaškoľovanými.“
  • „Pomôže nám správne formulovanie, ako so zaškoľovaným v rôznych situáciách komunikovať.“
  • „Zaujali nás typy osobností z hľadiska školenia.“
  • „Zistili sme, že nových ľudí treba najprv motivovať do kvality, než tlačiť do výkonu.“
  • „Získali sme tu upozornenia na naše nevedomé chyby. Všetky témy boli pre nás dôležité.“