ibis partner Slovakia

Vzdelávanie, tréningy, hodnotenie kandidátov, riadenie výkonnosti

Tréningy a vzdelávanie

Hodnotiace rozhovory a plánovanie rozvoja zamestnancov

Dňa 11. apríla 2016 sme viedli piate tréningové stretnutie v už ôsmom ročníku prípravy nových podnikových lídrov „Learning Leaders 9″ pre skupinu perspektívnych zamestnancov spoločnosti Johnson Controls International, s.r.o., Trenčín. Na tomto piatom stretnutí sme lídrov tímov naučili, ako si pripraviť a ako viesť hodnotiaci rozhovor so zamestnancami a ako pre nich pripraviť rozvojový plán.

Stretnutie sme začali dvomi dôležitými riadiacimi nástrojmi pre lídrov: hodnotiace rozhovory na pozitívnu aj korektívnu spätnú väzbu pre zamestnanca s nastavením cieľov do budúcnosti a plánovanie rozvoja spôsobilostí zamestnancov.

Pre prvý líderský nástroj – hodnotiace rozhovory – sme sa naučili pripraviť si ho a štruktúrovať do šiestich etáp takého rozhovoru. Pre každú etapu sme si povedali, čo v nej nadriadený potrebuje u podriadeného dosiahnuť a akým spôsobom to dosiahnuť môže.

Súčasne sme prediskutovali viacero zvláštnych reakcií zamestnancov počas hodnotiaceho rozhovoru a ako na to líder má reagovať. Potom si účastníci v modelových situáciách natrénovali vedenie hodnotiaceho rozhovoru, pričom „zamestnanec“ (iný účastník vzdelávania) mu pripravil určitú ťažkosť, ktorú líder mal zvládnuť. Na základe toho účastníci dostali spätnú väzbu k vedeniu hodnotiacich rozhovorov aj od kolegov aj od trénera.

Pre druhý líderský nástroj, rozvojový plán pre zamestnanca, sme sa naučili na základe pozorovaných slabín v práci rozpoznávať typ deficitu spôsobilostí – či ide o deficit vedomostí, zručností, skúseností, postojov alebo deficit potrebného talentu pre daný typ práce. Na základe toho sa lídri naučili plánovať adekvátne rozvojové opatrenia. Každý účastník si vybral jedného svojho zamestnanca, pre ktorého na základe slabšej výkonnosti identifikoval typ deficitu spôsobilostí, vytvoril preňho vhodný plán rozvoja vrátane organizačných predpokladov a svoj plán odprezentoval. Aj tu účastníci dostali spätnú väzbu k adekvátnosti vytvoreného rozvojového plánu.

Citáty z hodnotenia vzdelávania zo strany účastníkov:

  • „Kurz prekonal moje osobné očakávania.“
  • „Odporúčal by som kurz aj iným pre profesionálny feedback a praktické workshopy.“
  • „Veľmi prínosný kurz.“

Chcete pridať komentár?

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Tím ibis partner Slovakia je zložený z interných a externých spolupracovníkov. Interný tím tvoria dvaja zakladajúci segmentoví senior-špecialisti:

Vedúci tréner Doc. Ivan Burger, PhD je lektor a tréner s unikátnou zručnosťou rozvíjať riadiace schopnosti prostredníctvom budovania a rozširovania mentálnych modelov riadiacich pracovníkov. Má dlhoročné skúsenosti so vzdelávaním manažérov vrcholovej a strednej úrovne riadenia. Ivan Burger má medzinárodný certifikát Thames Valley University. Viedol tiež viacero podnikových projektov, týkajúcich sa budovania výkonnosti oddelení, tímov i jednotlivcov a budovania celopodnikových nástrojov na podporu výkonnosti.

Poradkyňa PhDr. Helena Reháková, MBA sa zameriava na oblasť rozvoja podnikov a podnikových tímov v širšom kontexte. Špecializuje sa na moderné riadiace metódy/koncepty a na hodnotenie potenciálu ľudí na manažérskych pozíciách (Placement & Development Assessor). Dr. Reháková absolvovala štúdium MBA na Donauuniversität v rakúskom Kremsi.

EMAIL
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn