ibis partner Slovakia

Vzdelávanie, tréningy, hodnotenie kandidátov, riadenie výkonnosti

Tréningy a vzdelávanie

Rozvoj zamestnancov v riadenom úseku

Dňa 17. apríla 2019 sme pripravili a viedli vzdelávacie stretnutie pre manažérsky tím spoločnosti OVB Allfinanz Slovensko a. s. Stretnutie sme zamerali na rozvoj zamestnancov riadeného úseku a prakticky dobre použiteľné spôsoby rozvoja.

Metódy rozvoja sme rozdelili na tri hlavné prístupy: na manažment poznatkov v riadenom úseku, na cielené plánovanie rozvoja konkrétnych zamestnancov a na individuálne situačné koučovanie svojich podriadených.

V téme manažmentu poznatkov sme si ukázali poznatkovú pyramídu so siedmimi kategóriami poznatkov, v akej forme jednotlivé kategórie poznatkov zvyčajne bývajú a akým spôsobom sú prenositeľné. Naučili sme sa tiež rozpoznávať explicitné, tiché, tímové a individuálne poznatky.

Zvlášť sme venovali pozornosť manažmentu interných poznatkov v tíme. Spoločne sme si ukázali etapy ich generovania a rozvoja v riadenom tíme, a tiež proces identifikácie a získavania externých poznatkov do tímu. Zamerali sme sa na úzke hrdlá v oboch procesoch a ako ich prekonávať efektívnymi líderskými praktikami.

V druhej časti sme sa oboznámili s piatimi typmi deficitov v príprave zamestnancov, s ktorými sa nadriadení stretávajú. K tomu sme opísali sadu konvenčných metód rozvoja zamestnancov a ešte omnoho širšiu sadu metód rozvoja spojených priamo s pracovnou činnosťou tímov a jednotlivcov. Potom účastníci vybrali niektorého svojho zamestnanca, identifikovali jeho deficit spôsobilostí, navrhli preňho rozvojový program, svoj plán prezentovali a plány sme spolu prediskutovali.

V tretej časti sme sa sústredili na priebežný rozvoj podriadeného formou situačného koučovania v rôznych riadiacich situáciách. Pre prvú situáciu – malú samostatnosť podriadeného pri riešení čiastkových problémov – sme si koučovacie otázky a priebeh koučovacieho rozhovoru pripravili spoločne. Pre tri ďalšie situácie – výborný výsledok delegovanej úlohy, slabý výsledok delegovanej úlohy a delegovanie obťažnej úlohy – vytvorili koučovacie otázky sami účastníci. Vytvorené koučovacie otázky a ich použitie priamo v danej situácii sme spoločne prediskutovali a poradili sme si vhodné praktiky k vedeniu situačných koučovacích rozhovorov.

Citáty z hodnotenia zo strany účastníkov:

  • „Získané poznatky môžem využiť pri riešení problémov, aby boli kolegovia samostatní. Som spokojná.“
  • „Odporúčal by som tento kurz aj iným, teória, prax, tréningy, všetko obsiahnuté.“
  • „Do budúcnosti by som si prial pokračovanie v manažérskych školeniach.“

Chcete pridať komentár?

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Theme by Anders Norén

Facebook
Twitter
LinkedIn