Dňa 17. apríla 2019 sme pripravili a viedli vzdelávacie stretnutie pre manažérsky tím spoločnosti OVB Allfinanz Slovensko a. s. Stretnutie sme zamerali na rozvoj zamestnancov riadeného úseku a prakticky dobre použiteľné spôsoby rozvoja.
Metódy rozvoja sme rozdelili na tri hlavné prístupy: na manažment poznatkov v riadenom úseku, na cielené plánovanie rozvoja konkrétnych zamestnancov a na individuálne situačné koučovanie svojich podriadených.
V téme manažmentu poznatkov sme si ukázali poznatkovú pyramídu so siedmimi kategóriami poznatkov, v akej forme jednotlivé kategórie poznatkov zvyčajne bývajú a akým spôsobom sú prenositeľné. Naučili sme sa tiež rozpoznávať explicitné, tiché, tímové a individuálne poznatky.
Zvlášť sme venovali pozornosť manažmentu interných poznatkov v tíme. Spoločne sme si ukázali etapy ich generovania a rozvoja v riadenom tíme, a tiež proces identifikácie a získavania externých poznatkov do tímu. Zamerali sme sa na úzke hrdlá v oboch procesoch a ako ich prekonávať efektívnymi líderskými praktikami.
V druhej časti sme sa oboznámili s piatimi typmi deficitov v príprave zamestnancov, s ktorými sa nadriadení stretávajú. K tomu sme opísali sadu konvenčných metód rozvoja zamestnancov a ešte omnoho širšiu sadu metód rozvoja spojených priamo s pracovnou činnosťou tímov a jednotlivcov. Potom účastníci vybrali niektorého svojho zamestnanca, identifikovali jeho deficit spôsobilostí, navrhli preňho rozvojový program, svoj plán prezentovali a plány sme spolu prediskutovali.
V tretej časti sme sa sústredili na priebežný rozvoj podriadeného formou situačného koučovania v rôznych riadiacich situáciách. Pre prvú situáciu – malú samostatnosť podriadeného pri riešení čiastkových problémov – sme si koučovacie otázky a priebeh koučovacieho rozhovoru pripravili spoločne. Pre tri ďalšie situácie – výborný výsledok delegovanej úlohy, slabý výsledok delegovanej úlohy a delegovanie obťažnej úlohy – vytvorili koučovacie otázky sami účastníci. Vytvorené koučovacie otázky a ich použitie priamo v danej situácii sme spoločne prediskutovali a poradili sme si vhodné praktiky k vedeniu situačných koučovacích rozhovorov.
Citáty z hodnotenia zo strany účastníkov:
- „Získané poznatky môžem využiť pri riešení problémov, aby boli kolegovia samostatní. Som spokojná.“
- „Odporúčal by som tento kurz aj iným, teória, prax, tréningy, všetko obsiahnuté.“
- „Do budúcnosti by som si prial pokračovanie v manažérskych školeniach.“
Chcete pridať komentár?