V dňoch 7. až 9. júla 2018 sme uskutočnili prípravu dvoch skupín vedúcich výrobných liniek – tímlídrov – na riadenie operátorov výrobného oddelenia v spoločnosti Freudenberg Filtration Technologies Slovensko, s.r.o. Prípravu sme zamerali na vedenie výrobných oddelení pri plnení hlavných úloh tímlídrov.

Prípravu sme začali rolou a úlohami tímlídrov – za čo pri svojej práci zodpovedajú a aké nástroje na to majú k dispozícii. Potom sme v komunikačnom tréningu nacvičovali podanie správy výrobnému tímu, ktorá je operátormi vnímaná ako negatívna správa-zmena. Sústredili sme sa na vecné zdôvodnenie takej zmeny a na zníženie emocionálnych reakcií operátorov.

V druhom bloku sme trénovali komunikáciu s novým zamestnancom tak, aby tímlídri svojím vplyvom znižovali stres nováčika z novej situácie a z nového prostredia, čo môže viesť k odchodu nového zamestnanca ešte v skúšobnej dobe. Sústredili sme sa tiež na dva typy komunikácie tímlídra najmä s novými operátormi: podávanie priebežnej spätnej väzby novému zamestnancovi v začiatkoch jeho práce a naopak, vedenie upozorňovacieho rozhovoru, keď je potrebný.

V treťom bloku sme naučili tímlídrov používať aj koučovacie otázky pre rôzne pracovné situácie, keď je efektívnejšie viesť operátora otázkami, než mu priamo dávať pokyny, pripomínať a prikazovať. Tímlídrov sme tiež naučili rozpoznávať typovú inklináciu operátora na báze typológie DISC a ako s jednotlivými typmi komunikovať a ako ich riadiť.

V poslednom bloku tréningu sme sa sústredili na komunikáciu s výrobným majstrom – ako podávať majstrovi správu o novom operátorovi pred uplynutím jeho skúšobnej doby. Pridali sme tiež diskusiu o tom, čo by tímlídrom v ich práci pomohlo a ich návrhy a potreby sme zapísali ako podnety pre vedenie výroby na ich doriešenie.

Citáty z odpovedí účastníkov pri záverečnom verbálnom hodnotení vzdelávania (hodnotiacu anketu si robil sám odberateľ):

  • „Páčila sa nám komunikácia so skupinou počas školenia.“
  • „Užitočné boli modelové rozhovory počas vzdelávania.“
  • „Dobre nám padlo poradenstvo od lektora počas školenia.“
  • „Zaujímavá bola typológia operátorov a ako s typmi jednať.“
  • „Užitočné sú handouty, ktoré sme počas vzdelávania dostali na použitie v práci po vzdelávaní.“