V dňoch 19. – 20. októbra 2017 sme pripravili a viedli druhý tréningový blok pre skupinu účastníkov strednej úrovne riadenia v NN Slovakia, s.r.o. Vzdelávanie sme zamerali na ďalšie líderské zručnosti potrebné pre vedenie riadeného tímu k výkonnosti.

Začali sme častými prekážkami vo výkonnosti zamestnancov a pre každú z nich sme si odporučili vhodný postup a prístup lídra. K tomu sme si vybrali najčastejšie typy pracovných rozhovorov nadriadeného s členmi tímu a pre každý typ sme si vytvorili vhodnú štruktúru takého rozhovoru a aj sme si ho nacvičili v modelovej situácii. Zvlášť sme pozornosť zamerali na situačné koučovanie v rôznych pracovných situáciách a pre každú takú situáciu účastníci navrhli vhodné koučovacie otázky.

Na zvládnutie rôznych typov rozhovorov so zamestnancami, vrátane situačného koučovania, sme zaradili tému komunikačných zručností u lídra. Predstavili sme si princíp štyroch uší v komunikácii a nacvičili sme si, ako komunikovať tak, aby „každé zo štyroch uší“ u komunikačného partnera bolo pokryté vhodným spôsobom.

Predstavili sme si rôzne spôsoby tvorenia rozhodnutia od direktívneho rozhodovania až po tímové rozhodovanie a pre každý spôsob sme si stanovili výhody a nevýhody a na základe toho v ktorej situácii ho využívať. Špeciálne pre tímové rozhodovanie sme zaradili modelovú tréningovú riešiteľskú poradu, kde účastníci vytvorili tímové rozhodnutie spoločnou diskusiou. Túto tému sme podporili aj diskusiou o tímových roliach – v ktorých etapách riešenia úlohy využívať ktorých členov tímu vzhľadom na ich preferenciu zaujímať určitú tímovú rolu.

V poslednom bode programu tohto bloku sme sa zamerali na rozpoznávanie a využívanie individuálnych vnútorných motivátorov členov tímu. Pomocou typológie DISC sme si spoločne poradili, podľa čoho rozpoznávať inklináciu členov tímu k niektorému typu a ako prispôsobiť svoju komunikáciu a spôsob vedenia daného zamestnanca, ktorý k určitému typu patrí.

Citáty z hodnotenia zo strany účastníkov:

  • „Z kurzu ma najviac zaujali príklady na rozhovory a poučenie z nich.“
  • „Získal som nové skúsenosti v umení komunikácie, takže som veľmi spokojný.“
  • „Odporučil by som kurz aj iným, aby sme sa naučili medzi sebou komunikovať a rešpektovať sa.“