Dňa 12. septembra 2016 sme pripravili a viedli tímový workshop HR oddelenia spoločnosti Semikron, s.r.o. Workshop bol zameraný na typológiu DISC a jej využitie pre prácu špecificky personálneho úseku spoločnosti.

V prvom kroku si účastníčky vyplnili tréningový dotazník DISC a následne sme si vysvetlili podstatu typológie DISC – dve osi a z toho vyplývajúce štyri základné motivačné typy a ich kombinácie. Na základe toho sme sa naučili podľa prejavov a komunikácie rozpoznávať inklináciu daného človeka k určitému typu – buď kandidáta pri prijímaní alebo vedúceho či zamestnanca, s ktorým je člen personálneho úseku v kontakte.

Potom sme sa naučili, ako s jednotlivými typmi komunikovať a správať sa k nim, aby pracovné kontakty boli produktívne a komunikácia aby prebiehala bez ťažkostí.

Potom sme sa zamerali na ťažisko seminára – ako odhadovať budúcu úspešnosť kandidáta na obsadenie špecifického miesta, keď kandidát je určitého typu. Spoločne sme si zodpovedali také otázky, ako:

  • na aký typ práce a pracovné pozície sa daný typ hodí?
  • čo je preňho nesprávny typ práce a ako na to zareaguje?
  • ako reaguje v tlaku a v pracovnom strese?
  • ako reaguje v obdobiach kľudu?
  • ako reaguje na hierarchiu, príkazy a mantinely?
  • ako reaguje na konkurenčný tlak?
  • ako reaguje na zmeny, neistotu a turbulencie?
  • ako reaguje na nové podnety a nové výzvy
  • ako reaguje v pracovných tímoch a v tímovej práci?
  • ako reaguje na samostatnú prácu?
  • ako reaguje na uloženie zodpovednosti?
  • ako vystihnúť profil miešaných typov a čo možno očakávať od typovej kombinácie DISC?
  • ako odhadnúť budúcu interakciu medzi nadriadeným a práve prijímaným kandidátom ako jeho podriadeným?

Na záver sme typológiu DISC využili aj na spoluprácu vnútri HR-tímu a účastníci si spoločne poskytli spätnú väzbu, kde sa v typológii DISC navzájom vidia a na základe akých skúseností zo vzájomnej spolupráce.

Citáty z hodnotenia vzdelávania zo strany účastníkov:

  • „Kurz splnil moje očakávania na 150%.“
  • „Odporúčala by som kurz aj iným, aby im pomohol objasniť, ako pristupovať k ľuďom s cieľom získať zo spolupráce čo najviac.“
  • „Do budúcnosti by som si želala ďalšie školenia pre HR tím.“